Isnin, 30 Julai 2012

18 Helah pupukkan Harmoni dalam Relay :*

1-Jangan suka menyalahkan pasangan
     Kebanyakkan individu sllu mnyalahkan pasangan jika mereka berasa tdk gembira trhadap sesuatu perkara. hal inilah yg mnyebabkan kegagalan di dalam perhubungan , padahal kamu yg harus brtanggungjawab trhadap khidupan dn kegembiraan sndiri ! dalam hbungan , kamu harus menerima apa saja kebaikan serta keburukan dan bertolak ansur trhadap kedua-dua perkara ini . barulah hubungan akan berjaya !

2-Hormati perbezaan masing-masing 
     Tidak semua pasangan berkongsi persamaan yg sama . jadi,hormatilah perbezaan diantara kamu dengan pasangan. Jangan sesekali mengharapkan pasangan kamu akn bersetuju dgn semua perkara kamu utarakan . Unntuk capai kata sepakat , cuba duduk berbincang secara elok dan buat satu perjanjian yg mmbolehkan kamu berdua mnghormati perbezaan masing2 . dengan cara ini kalian mmpu mncipta rasa hormat dan rasa percaya yg lbh mndalam satu sama lain

3-Saling memaafkan
     Memaafkan adalah satu tindakan yg dilakukan untuk melupakan apa yang berlaku pada masa yg lepas dan fokus apa yang berlaku pada masa sekarang . Jika kamu dan pasangan belajar dari kesilapan dan tidak mengulangi corak kesalahn yg sama , ia satu petanda yg positif . Cara ini berkesan juga untuk kamu berdepan dgn rasa marah atau kecewa .

4-ANTARA TABIAT YANG PERLU DIJAUHKAN !
       *Mencari kesalahan pasangan
       *Jangan berasa terlalu selesa
       *Jangan terlalu bergantung pada pasangan 
       *Jangan bertengkar kerana mahu menang
       *Jangan letakkan harapan terlalu tinggi pada pasangan
       *Jangan memaksa pasangan untuk berubah

5-Kerap berkomunikasi
       Gunakan komunikasi dgn cara yg brtul untuk berbincang , melahirkan pandangan , meluahkan rasa , brkongsi perkara atau mncapai kata sepakat dlm sesuatu perkara . Sebaliknya , jgn gunakan komunikasi untuk mnunjukkan kamu benar atau mncabar pasangan supaya dia mmbuktikan perasaan cintanya terhadapmu !

6-Bersikap jujur
        Jika kamu meraih cinta sejati sentiasalah bercakap benar atau bersikap jujur dgn pasangan . Kebanyakkan org mnganggap mnjaga hati dan perasaan pasangan dgn berbohong akn mmpu mnjaga keharmonian di dlm perhubungan . namun sebenarnya , ia akn mnjarakkan lgi hubungan kalian biarpun si dia tidak pernah mngetahui perbohongan itu !

7- Beri ruang
         Janganlah terlalu mengongkong pasangan kamu ! beri ruang pada si dia untuk mlakukan hal-hal yg digemarinya trmasuklah mluangkan masa brsama rakan-rakannya .

8-Bersikap Romantik <3
         Untuk mncetuskan hubungan yg lbh intim di antara kamu dan pasangan , sesekali cubalah bersikap romantik . Namun , ia haruslah disulam dengan perbuatan aau kata2 . Tetapi jangan pula bersikap hopeless romantic kerana ia hanya akan mnunjukkan rasa tidak yakin kamu pada diri dan rasa cintamu .

9-Ketawa bersama
       Ketawa bukan sahaja ibarat ubat yang terbaik tetapi apa yang penting ia juga mmpu mmbina sesuatu hubungan yg lebih baik . Dalam hubungan yg rumit , ada kalanya sukar untuk berkomunikasi sesuatu perkara dgn pasangan , jadi cubalah kongsi rasa sense of humour yg kamu ada . Lihat apa yg akan terjadi . . . Pasti ia menyeronokkkan :))))


 *Lagi 9 helah pupuk harmoni dalam relay nanti next update k ? Lenguh dah tangan duk menaip , haha . Kbabaii Assalamualaikum :) *

Tiada ulasan:

Catat Ulasan